måndag 9 juni 2014

En varm helg i Uppsala

Sociala aktiviteter gjorde att helgen tillbringades i Uppsala. På lördagsmorgonen passade jag på att prova Daniels överhäng aka King Louie, 7a vid Nåsten och jag hade nog förhoppningar om att jag skulle kunna göra den på de få timmar jag hade på mig eftersom jag varit och tittat på den förut och tänkt att den nog passar mig. Fast så blev det förstås inte, startmovet blev ogjort även om jag länkade resten. Resten var på intet sätt lätt, men jag får nog räkna in att temperaturen låg på 20+ och att nattens regn gjort morgonluften och stenen lite fuktig. Problemet är fint, så jag får komma tillbaka en annan gång.


På söndagsmorgonen passade jag på att göra en snabbvisit vid ett nyutvecklat block vid Kölva. Jag blev både glad och taggad när jag såg blocket och jag  hann göra en riktigt fin 6C där.


Lite bättre 6C, Kölva, Uppsala from Jenny Bäckström on Vimeo.

Inga kommentarer: