måndag 20 augusti 2012

Summering av veckans träning


Det är fortfarande så sjukt jobbigt att göra pullups. T.o.m. EN är jobbig. Men jag ser ljuset i tunneln, det kommer att vända en dag

Förra veckan gav jag mig på boulderväggen. Det kändes stort. Det kändes bra när jag klättrade, men det är egentligen inte när jag  klättrar som är grejen, även om det kan hugga till just då om jag gör något för hårt. Men det är egentligen först efteråt som jag vet om det gjorde ont eller inte, typ om jag bär något senare under dagen, eller reser mig ur soffan efter att ha suttit en stund. Det är då foglossningen känns som värst om jag belastat för mycket.

Här är veckans träningssummering. Jag har haft två hela vilodagar för att det verkligen behövts. Det jag kan se är att jag verkligen skulle behöva lägga in mer kondition för fettförbränningens skull, eftersom jag är alldelses för fläbbig fortfarande, men det är svårt att prioritera när fogarna känns och jag tränar så mycket ändå. Ett normalt pass i träningslokalen tar oftast uppåt tre timmar med en bebis i släptåg.

Vecka 33
Må: Rehab, triceps, greppbräda, axelpress, armhävningar från boll.
Ti: Rehab, axlar (2 övningar), bicepscurls, chins (totalt 15), 2 vändor klättring
Ons: vilodag
To: Rehab, triceps, chins, axelpress, sidoplanka i tre set
Fre: Rehab, chins (5+3+3+3+2), rygglyft 2x20, armhävningar från boll (10+5+5), axlar (2 övningar), bicepscurls, två blå boulders
Lö: Rehab, greppbräda, rörlighet, några minuter på boulderväggen
Sö: vilodag

1 kommentar:

Emma sa...

Starkt jobbat! :)