måndag 27 augusti 2012

Just another day at work..

Kommer jag kunna klättra så här om två månader? Bilden är från 2009 i fontan.

Klockan 10 i dag svängde jag in bilen på parkeringen till jobbet. Ja alltså träningslokalen. Det börjar bli rutin nu, förmånligt och samtidigt lite tråkigt. Två timmmar senare åkte jag därifrån, utan parkeringsböter.

Nu har vecka fem av sex börjat på denna träningsperiod. Jag är nöjd så långt för jag har verkligen utfört det jag åtagit mig och jag märker resultat. Men jag längtar såå efter att få klättra ordentligt nu och ser fram mot att byta styrketräningen mot mer klättring om två veckor. Bara kroppen håller..

Här är förra veckans träningssummering:

Vecka 34
Må: Rehab, tåhävningar, bicepscurls, chins, rygglyft, armhävningar från boll, fyra blå och två röda boulders (hurra)
Ti: Ny rehab = Bäckenlyft ett ben i taget på boll, skottkärra från boll, bäckenlyft hamstring, sidoplanka 10 sek+vanlig planka 15 sek x 2, två bäckenövningar, benböj med boll.
Övrig styrka: Triceps, greppbräda
Ons: vilodag
To: Rehab, axlar x 3, bicepscurls, rygglyft, chins (6+4+4+3+3)
Fre: Rehab, greppbräda
Lö: vilodag
Sö: Rehab, lättare bouldering (klättra upp och ner)



1 kommentar:

Emma sa...

Kul med framsteg! Har du tips på hur jag ska träna upp min styrka så att jag kan göra några chins till jul blir jag väldigt tacksam!
Kram