tisdag 27 januari 2009

Träningsdagbok

Åkej, nu är det allvar. Lite inspirerad av Pippin som skriver dagbok över sin comeback, tror jag att jag kommer att ha större chans att lyckas med mina mål om jag för lite dagbok här. Det blir ju så officiellt då, och då går det ju inte att smita undan liksom. Pippin förfärades ju av mitt mål om 15 pullups, men jag vet inte vad standard är för de starkaste tjejerna? Någon annan som vet?


Så här skrev Ali till mig alldeles nyss;

Hej
Fina mål;
-4 kg
4% starkare i krimpen
15 pullups
Kommentarer;
- Sluta drick öl, så tappar du dessa på en gång
- Lägg på 10 kg när du kör dead hangs så kommer crimp styrkan snabbt som fan
- 15 pullups, testa tabata konceptet eller haka på mig en session så kan jag visa vad en welinare är



Bra tips där Ali. Ok här är i alla fall mina utgångspunkter:

I går testade jag hur många pull ups jag hade i kroppen, otränad på pullups alltså. Jag kunde göra 8. Då pratar vi riktiga pullups där man hänger ner max. Det är en bit kvar till 15, men jag har gott hopp att kunna få i hop dem till den 14 mars

Vikt i dag är knappt 52 kg med kläder och sneakers på (använde en gammal skolvåg på jobbet).

Hur mäter man krimpstyrkan då? Ja det blir ju lite svårt kanske.. Men min pt hemmavid säger att jag ska göra ett problem på systemväggen på Karbin, med grepp som jag nätt och jämnt kan hålla, men kanske inte kan dra i från, och ha det som utgångspunkt för att se om jag blir starkare. Alis tips är ju också jättebra, men 10 kg är kanske mycket extra vikt att börja med. Jag är ju verkligen inte speciellt krimpstark.

Jag undrar förresten hur många öl som Ali tror att jag dricker för att minska 4 kg bara så där. Jag är dålig på att inte äta exakt vad jag vill, men någon form av diet behövs nog. Jag tänker mig pajalagröt till frukost och rotfruktssoppa de dagar jag inte klättrar som standard. Sen får jag väl skita i de vanliga onyttigheterna som godis och kaffebröd på jobbet. Öl vet jag inte om jag avstår, det är ju liksom ett annat "konto" som Fredrik brukar säga, och det är ju så gott med en god ale, och vin med för den delen också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Näe, man ska inte försaka allt det som gör att inte tillvaron blir helt värdelös.

Jag tror dock att man ska vara försiktig med vikter i första skedet. Har man inte tränat fingrarna specifikt på länge är det ju möjligt att man kan skada sig om man har oflyt och dessutom brukar man ju göra stora framsteg i början./J-Roc

Pär Lindholm sa...

Sydda verkar ju positiv över mitt träningsupplägg, du kanske ska haka på det?

La môme Annabel Lee sa...

@ J-roc, båda dina påståenden verkar fullt rimliga!

Pär, vad har du för träningsupplägg? Nu har jag nog missat något igen, så jag får genast surfa in på din blogg för vidare ledtrådar!